perjantai 12. kesäkuuta 2015

Oppimistehtävä 1-b

1 b) Uusi tuttavuus
Olen kuullut paljon LinkedIn sivustosta ja siihen haluan tutustua, vaikka muitakin mielenkiintoisia on. Tutustun muihin myöhemmin ihan omassa rauhassa. Ymmärtääkseni tämä media on vahvasti ammatillinen, asiallinen sekä työnhakuun suuntautunut sivusto.
Minusta on aina hieman jännittävää liittyä uuteen yhteisöön ja lisään tietoja sekä toimin ainakin alussa hyvin varauksellisesti. Lisäksi en halua olla ”tarjolla” kaikkialle.  Minulla on varsin monipuolinen työkokemus ja osaaminen, mutta myös varsin vahva käsitys siitä mitä haluan ja mitä en halua tehdä. Ja juuri en halua – alalle on kysyntää.
Suunnittelen syksyksi harjoittelua ulkomailla, Green Care tilalla, tutustuakseni alan toimintamalleihin. Ajattelin tutkia LinkedIn:n kautta millaisia mahdollisuuksia sieltä löytyy. Facebookin kautta olen jo ollut yhteydessä Norjaan.
Minulla on uusi yrityssuunnitelma, jossa LinkedIn voi näytellä hyvinkin suurta roolia, samoin kuin muutkin sosiaaliset mediat.

LinkedIn:in saloihin minua perehdytti hyvä ystäväni, joka on asiassa pidemmällä. Kävimme minun ja hänen profiilit läpi ja hän selitti miten oli toiminut. Ystäväni on aktiivinen työnhakija, joten hän käyttää sivustoa hieman eri tavoin kuin minä, ainakin juuri tällä hetkellä.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti